مرتبه علمی: استادیار
مقطع تحصیلی : دکترا
دانشکده :علوم انسانی و تربیت بدنی
گروه :روانشناسی
نام و نام خانوادگي: فاطمه بای
تاريخ تولد: 30/6/1362
عضو هیات علمی دانشگاه گنبد کاووس
سوابق تحصيلی
كارشناسي: فارغ التحصيل رشته مشاوره و راهنمایی از دانشگاه تربیت معلم تهران در سال1384.
كارشناسي ارشد: فارغ التحصيل رشته مشاوره خانواده از دانشگاه تربیت معلم تهران با معدل 05/19 در سال 1387.
دكتري : فارغ التحصیل رشته مشاوره خانواده در دانشگاه سراسری اصفهان با معدل 81/18
مقالات و کنفرانس های بین المللی 6
1- Combined Therapy Using Acupressure Therapy, Hypnotherapy, and Transcendental Meditation versus Placebo in Type 2 Diabetes. (2011). Journal of Acupuncture and Meridian Study 4(3):183e186.
2- Attachment Orientations and Female Sexual Function: The Mediation Role of sexual assertiveness and self-consciousness. (2012) Interdisciplinary journal of Contemporary Research in Business. 4(5). 50-63
3-Psycho-Physiological Combined Therapy on the Sexual Desire. Journal of Urology, 2013, 3,261-268.
4-Evaluate Effect Process of Composed Hypnotherapy with Transcendental Meditation and Acupressure on Daily Blood Sugar level in Comparison with placebo Treatment of B Diabetic Patients. Interdisciplinary journal of Contemporary Research in Business. 2012.4(5), 233-253.
5-Abstract published for Combined Therapy Using Acupressure Therapy, Hypnotherapy, and Transcendental Meditation versus Placebo in Type 2 Diabetes; Spirituality & Health: General Health & Well-Being part of IBCSR Research Review journal; Institute for the Bio cultural Study of Religion: October, 2011.
6-Published abstract article: “Psycho-physiological Therapies: Moving to Integration and eclecticism in psychology and physiology”, Abstract and program book of Malaysia-Australia research colloquium on exercise, nutrition, health and wellness, September 2011.
7-Published abstract article: “Psycho-physiological therapy and Diabetes”, Abstract and program book of Malaysia-Australia research colloquium on exercise, nutrition, health and wellness, September 2011.
8-"Effect of combined psycho‐physiological therapy, incorporating transcendental meditation, hypnotherapy and acupressure, on the glucose level of B diabetic patients in comparison with that of placebo treatment". Published article in international Journal of Chiropractic Medicine (2011).
9-Oral presentation. Effect of Psycho-physiological Therapy on the Process for Changing the Blood Sugar Level. IEDRC; ICSSH 2012. March 10-11, Chennai, India.
10“Effect of Psycho-physiological Therapy on the Process for Changing the Blood Sugar Level”. Published article: International proceedings of Economics Development and Research: Social Science and Humanity. Volume 31; IACSIT press. ISSN: 2010-4626.
11-EVALUATION OF ECLECTIC THERAPY ON FASTING BLOOD SUGAR IN PATIENTS OF TYPE-2 DIABETES MELLITUS. J. Res. Educ. Indian Med., Jan.-March
2014; Vol. XX (1): 21-27.
12- the predictive effect of early maladaptive schemas and hardiness on burnout of elementary school teacherstIran. Evol. Educ. Psychol (2022).4, 73-83
13- quality of diabetes care and its consequences in Northern IranClinical Diabetology (2021).10 (6), 462-467
14- Impact of Addiction in Family Members in Women's Suicide Attempts: A Case-control Study.(2023) Middle East Journal of Rehabilitation and Health Studies, (In Press).
15- Studying the Effect of Life Review Therapy on Psychological Well-being and Anxiety of Teenage Girls in Divorced Families.(2023) Iranian Evolutionary and Educational Psychology Journal, 5(2), 145-161.
16-Prevalence of Complications and Factors Affecting it among People with Type 2 Diabetes in Rural Areas of North Iran. (2023). Clinical Diabetology.
بررسی درمان مرور زندگی بر بهزیستی روانشناحتی و اضطراب دختران نوجوان خانواده های طلاق |
13/12/1401 |
اثربخشی مدل مداخله سرمایه روانشناختی بر تاب اوری و سازگاری اجتماعی زنان مطلقه ترکمن |
30/2/1402 |
3-5 |
1-3 |
|
10-12 |
8-10 |
|
پژوهشهای علمی و انقرادی در (حضوری)روانشنلسی |
پاسخگویی به دانشجویان |
نماز و نهار |
مهارتهای زندگی |
2کودکان استثنایی |
شنبه |
مطالعه و پژوهش |
مبانی جامعه شناسی |
نماز و نهار |
مبانی راهنمایی و مشاوره |
بهداشت روان |
یک شنبه |
پاسخگویی به دانشجویان |
مطالعه و پژوهش |
نمار و نهار |
مهارتهای زندگی |
روانشناسی تجربی |
دوشنبه |
مطالعه و پزوهش |
پاسخگویی به دانشجویان |
نماز و نهار |
مطالعه و پزوهش
|
مطالعه و پژوهش |
سه شنبه |
مطالعه و پزوهش |
چهارشنبه |