عضو هیات علمی گروه زبان های خارجه
مرتبه علمی: استادیار
مقطع تحصیلی : دکترا
دانشکده :علوم انسانی و تربیت بدنی
گروه :زبان های خارجه
نام و نام خانوادگی: علی دباغ
alidabbagh@gonbad.ac.ir :ایمیل
مرتبه علمی: استادیار پایه 11
تحصیلات: کارشناسی زبان و ادبیات انگلیسی (دانشگاه خوارزمی)
کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی (دانشگاه خوارزمی)
دکتری آموزش زبان انگلیسی (دانشگاه خوارزمی)
گروه آموزشی: زبان های خارجی
داور ژورنال های
International Journal of English Language and Cultural Studies
US-China Foreign Language
Journal of Language and Education (SCOPUS-indexed)
Language Related Research (SCOPUS-indexed)
MEXTESOL Journal (SCOPUS-indexed)
Academia Letters
H-Index: 11
محل انجام خدمت |
زمان مسوولیت |
عنوان مسوولیت اجرایی |
آموزشگاه زبان های خارجی تاک |
تابستان 1391 الی تابستان 1393 |
سوپروایرز آموزشگاه زبان های خارجی تاک (بخش کودکان) |
دانشگاه گنبد کاووس |
خرداد 1393 الی شهریور 1397 |
سرپرست دفتر روابط بین الملل |
دانشگاه گنبد کاووس |
تیر 1395 الی شهریور 1397 |
عضو کمیته آمایش دانشکده علوم انسانی |
دانشگاه گنبد کاووس |
آذر 1395 الی شهریور 1397 |
عضو کمیته تخصصی آموزش های آزاد و مجازی |
دانشگاه گنبد کاووس |
آذر 1396 الی شهریور 1397 |
مدیر گروه زبان های خارجی |
دانشگاه گنبد کاووس |
اسفند 1396 و فروردین 1397 |
دبیر اجرایی دبیرخانه میزبانی از دانشجویان خارجی |
دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان |
فروردین 1403 تا کنون |
عضو کارگروه بررسی توانایی علمی گروه دروس عمومی (رشته زبان انگلیسی) |
دانشگاه گنبد کاووس |
خرداد 1403 تا کنون |
عضو کمیته منتخب دانشکده علوم انسانی |
دانشگاه گنبد کاووس |
خرداد 1403 تا کنون |
عضو کمیته بررسی پایه های تشویقی دانشکده علوم انسانی |
زبان شناسی فرهنگی
توانش زبانی بینا فرهنگی و فرا فرهنگی
فراگیری و سنجش دانش واژگانی
Abbaszadeh, E. & Dabbagh, A. (accepted manuscript). “You have no right!”: Conceptualizations of Iranian women in the dialogues and visuals of a local film. International Journal of Language and Culture.
Dabbagh, A., & Babaii, E., & Atai, M.R. (2023). Metacultural Competence and ELT Curriculum: The Case of Iranian Undergraduate ELT Program. International Journal of Language Studies, 17(1), 141-164.
Dabbagh, A., & Safaei, A. (2019). Comparative textbook evaluation: Representation of learning objectives in locally and internationally published ELT textbooks. Issues in Language Teaching. 8(1), 249-277
Dabbagh, A. (2016). The predictive role of vocabulary knowledge in listening comprehension: Depth or breadth? International Journal of English Language and Translation Studies, 4(3), 01-13.
Noshadi, M. & Dabbagh, A. (2015). Metacultural competence: A benchmark for advances in applied ELT? Selected Papers of 2nd conference on Interdisciplinary Approached to Language Teaching, Literature and Translation Studies, 52–62.
Dabbagh, A. (2024). Conceptualizations of ‘teacher’ and ‘learner’ in Iranian foreign language education policy documents: A conceptual metaphor analysis. Paper presented at 20th International TELLSI Conference: ELT Teacher Education in the Spotlight, Allameh Tabataba’i University, Tehran, Iran.
Derakhshan, A., Dabbagh, A. & Shakki, F. (2018). Conceptualizations of homeland (vatan) in Rumi's poetry: A Cultural Linguistics study. Paper presented at 16th International TELLSI Conference: Futurology of English Language Teaching and Literature, Shiraz University, Shiraz, Iran.
Dabbagh, A. & Safai, A. (2018). Evaluating learning objectives in national and international ELT textbooks using Bloom's revised taxonomy. Paper presented at 16th International TELLSI Conference: Futurology of English Language Teaching and Literature, Shiraz University, Shiraz, Iran.
Dabbagh, A. (2018). Moving beyond communicative competence: Towards metacultural-based ELT materials. Paper presented at First National Conference on New Trends in English Language Teaching and Applied Linguistics, Golestan University, Gorgan, Iran.
Dabbagh, A. (2017). WAT and VKS: Measuring depth but predicting breadth of vocabulary knowledge? Paper presented at IELTI-8 Conference, University of Tehran, Tehran, Iran.
Noshadi, M. & Dabbagh, A. (2017). Dynamics of Change in Task-based Language Teaching Approach: Argumentative vs. Descriptive Writing Performance under Scrutiny. Paper presented at The Fourth ELT Conference: Novel Trends and Perspectives, Allameh Tabatabaii University, Tehran, Iran.
Dabbagh, A. (2017). Adapting ELT curriculum in light of metacultural competence. Paper presented at The Fourth ELT Conference: Novel Trends and Perspectives, Allameh Tabatabaii University, Tehran, Iran.
Janebi Enayat, M. & Dabbagh, A. (2017). The interaction between EFL students' breadth of vocabulary knowledge and the lexical richness of their descriptive writing. Paper presented at the Second National Conference on Challenges in Foreign Language Teaching in Iran, Hakim Sabzevari University, Sabzevar, Iran.
Dabbagh, A. (2016). Introducing Cultural Linguistics as an investigative framework to analyze proverbs. Full paper presented at the 4th International Conference on Applied Research in Language Studies, Tarbiat Modarres University, Tehran, Iran.
Dabbagh, A. & Kamali, H. (2015). Are trilinguals different from bilinguals? The case of Turkman EFL learners’ emotional intelligence and gender. Paper presented at The Third ELT Conference: Novel Trends and Perspectives, Allameh Tabatabaii University, Tehan, Iran.
Dabbagh, A. (2015). Life syllabus: An investigation into Iranian EFL stakeholders’ perceptions and Practices. Paper presented at the 2nd conference on Interdisciplinary Approached to Language Teaching, Literature and Translation Studies, Ferdowsi University of Mashhad, Mashhad, Iran.
Noshadi, M. and Dabbagh, A. (2015). Metacultural competence: A benchmark for advances in applied ELT? Full paper presented at the 2nd conference on Interdisciplinary Approached to Language Teaching, Literature and Translation Studies, Ferdowsi University of Mashhad.
Dabbagh, A. (2015). Is current practice in strict line with research findings? The case for depth of word knowledge in general English classes. Paper presented at the First National Conference on Challenges in Foreign Language Teaching in Iran, Hakim Sabzevari University, Sabzevar, Iran.
Atai, M.R. and Dabbagh, A. (2011). Investigating vocabulary depth and semantic set in EFL learners’ vocabulary use in writing. Paper presented at the 9th International TELLSI conference in Ilam University.
Tajeddin, Z. and Dabbagh, A. (2010). Interlanguage pragmatic tests: Washback to teachers, learners and teaching program. Paper presented at 8th International TELLSI conference in Al-Zahra University.
Dabbagh, A. (2023). Cultural Linguistics and ELT Materials: Exploring Religious Conceptualizations in Iranian Locally-Developed Textbooks. Research project supported by Gonbad Kavous University, grant ID number: 6.02.36
Dabbagh, A., & Keshavarz, M.H. (2023). Conceptualizations of Oath in the Iranian Film Qasam: A Cultural-Linguistic Approach. Research project supported by Gonbad Kavous University, grant ID number: 6.01.97
Dabbagh, A. & Safai, A. (2020). Evaluation of Learning Objectives Using the Revised Bloom’s Taxonomy: The Case for New Iranian EFL Textbooks. Research project supported by Gonbad Kavous University, grant ID number:6.2001
Derakhshan, A., Dabbagh, A., Shaki, F. (2019). Cultural Linguistics and Poetry: A Case of Rumi’s Vatan (‘Homeland’). Research project supported by Golestan University, grant ID number: 981851
Dabbagh, A. (2017). WAT and VKS: Measuring Depth but Predicting Breadth of Vocabulary Knowledge? Research project supported by Gonbad Kavous University, grant ID number: 6.503
Dabbagh, A. (2015). A Critical Image Analysis of Gender Representation in New Iranian Junior High School Course Books. Research project supported by Gonbad Kavous University, grant ID number: 6.585
دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی در دانشگاه خوارزمی
دانش آموخته رتبه اول دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه خوارزمی
دانش آموخته رتبه اول دوره دکتری تخصصی در دانشگاه خوارزمی
رتبه 10 آزمون ورودی (کتبی) دکتری سال 97
رتبه 1 آزمون مصاحبه دکتری دانشگاه های خوارزمی - علامه طباطبایی - تهران - شهید بهشتی - فردوسی مشهد - اصفهان و بین المللی امام خمینی قزوین
عضو بنیاد ملی نخبگان از 1397 تا کنون
دانشجویان محترم:
زمان پاسخ دهی به سوالات شما در نیمسال اول 1403-1404 سه شنبه ها 8 الی 10 صبح در نظر گرفته شده است.
لطفا با هماهنگی با اینجانب جهت امور آموزشی و علمی مراجعه بفرمایید.
15-13 |
13-12 |
12 -10 |
10-8 |
روز |
آواشناسی (کلاس 7) |
ناهار و نماز |
مبانی زبان شناسی (کلاس 5 ) |
مکالمه موضوعی (کلاس 17) |
شنبه |
جلسات دانشگاه |
ناهار و نماز |
مطالعه و پژوهش |
مطالعه و پژوهش |
یکشنبه
|
نظریه های جامعه شناسی زبان (ارشد دانشگاه شهید بهشتی) |
ناهار و نماز |
طرح پژوهشی |
طرح پژوهشی
|
دوشنبه |
مقدمات جامعه شناسی زبان (کلاس 3) |
ناهار و نماز |
مقدمات پژوهش (کلاس 8) |
مراجعه دانشجویان |
سه شنبه |
طرح پژوهشی |
ناهار و نماز |
طرح پژوهشی |
طرح پژوهشی |
چهارشنبه |
مبانی زبان شناسی
زبان شناسی کاربردی
مقدمات پژوهش
روش پژوهش و تحلیل داده ها در آموزش زبان
آواشناسی آموزشی
مقدمات جامعه شناسی زبان
مکالمه موضوعی
مکالمه تخصصی آموزش زبان انگلیسی